Menü Kapat

Bursiyerler 2020, Kumbaravan’da tüm bursiyerlerin üniversitesi, bölümü ve niyet yazılarını okuyabilir, ayrıca inceleme yazılarına göz atabilirsiniz; inceleme yazıları

Bursiyerler 2021

Hamide Çelik

Hamide Çelik

@Hamidecelik
Marmara Üni. - Heykel

Merhaba, ben Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde Tekstil ve Moda Tasarım bölümünde Lisans eğitimi almaktayım. Aynı zamanda çift ana dal programına kayıtlı bulunmaktayım ve Heykel bölümünde de lisans eğitimi almaktayım. Kendimi sanatçı adayı olarak görmekte ve adlandırmaktayım. Bir sanatçı adayı olarak çokça okuyup araştırmaya ve  sanatın bir çok alanı ile bağ kurmaya çalışmaktayım. Çalışmalarım ve okumalarım genellikle sanatı anlamaya, anlamlandırma, geliştirmeye, farklı bir bakış açısı yakalamaya yönelik. Aynı zamanda sanatın farklı disiplinler ile bağı üzerinede okumalar ve çalışmalar  yapmaktayım. Bu çalışmalarıma henüz yeni başladım denebilir.

 Her okuduğum bir kitapta beni başka bir kitaba yönlendiren bilgiler bulunmakta . Her Bit kitap yeni bir yol gösteriyor bende bu yolları takip etmek ve kendimi birikimli entellektüel bir kimse olarak yetiştirmek istiyorum.

 Karşıma çıkan kitapları almaya çalışıyorum fakat bu gibi kitapların çoğu zaman fiyatları yüksek oluyor ve ailem karşılamakta zorlanabiliyor ve istediğim her kitaba ulaşamayabiliyorum.  Bazı kitapların PDF ’ leride bulunamayabiliyor. 

Aynı zaman da aktif olarak kültürel etkinlikleri takip etmek ve bizzat şahit olmak istiyor. Çoğu zaman özel tiyatroların, konserlerin biletlerinin yüksek fiyatından ve öğrenci bileti bulunmamasından dolayı bu deneyimleri tecrübe edemiyorum.

Aktif olarak kültürel etkinliklere katılmak, okumalarımı düzenli ve aksama olmaksızın gerçekleştirmek istediğimden dolayı bu bursa başvurmaktayım.

Teşekkür ederim. Saygılarımla…

Göktürk Günhan

Göktürk Günhan

@gokturkgunhan
İstanbul Üni. - Hukuk

Eğitim, ”bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla ve amaçlı olarak istenilen değişiklikleri meydana getirme süreci” olarak tanımlanır. Bu tanımdan yola çıkarak eğitimin temel unsurları belirlenebilir:

1) Bireyin davranışlarını değiştirmesi beklenir.

2) Davranışların belli bir amaç doğrultusunda değişmesi beklenir.

3) Bu değişikliğin belirli bir süreç içinde olması beklenir.

Ülkemizde zorunlu eğitim süreci 12 yıl olarak belirlenmiştir ancak esas olan yaşam boyu öğrenmedir. Zorunlu eğitim sürecinin yükü daha çok eğitimi veren tarafta, bu bağlamda devlette, olmasına karşın yaşam boyu öğrenmenin tüm yükü bireyin omuzlarındadır. Çünkü burada hem eğiten hem de eğitilen kişi, bireyin kendisidir. Burada söz konusu olan yük, maddi ve manevi yüktür. Maddi yükten kasıt, bu öğrenmeyi gerçekleştirmek adına yapılacak olan harcamalar; manevi yükten kasıt ise bireyin öz disiplinidir.

Lise döneminden bu yana kendimi ifade etmek için çeşitli etkinliklere ve yarışmalara katıldım; yazılar yazdım, sunumlar yaptım, arkadaşlarımla beraber şiir ve müzik dinletileri hazırladım, tiyatro oyunları sahneledim. Bunların her biri benim için ”yaşam boyu öğrenme” faaliyetinin birer parçasıydı. Bunları yaparken edebiyattan, müzikten, sinema ve tiyatrodan bir şeyler öğrenerek hayatımın bir parçası haline getirme amacı taşıdım ve bu konuda başarılı olduğuma inanıyorum. Lisans eğitimim başladığından bu yana faaliyetlerim daha bireysel bir hâl aldı ancak öğrenme sürecim devam ediyor. Hukuk eğitiminin yanı sıra edebiyat, müzik ve sinema ile yakından ilgileniyorum.

Nihayetinde ”Neden burs almak istiyorsunuz?” sorusunun cevabını şu şekilde verebilirim: Örgün eğitim sürecim devam ederken yeni şeyler öğrenme fırsatını değerlendirmek ve öğrendiklerimi başkalarıyla paylaşmak adına manevi yükü omuzluyor, maddi yükümü hafifletmek istiyorum.

Oben Özgür

Oben Özgür

@obenozgur
İTÜ - Bilgisayar Mühendisliği

Bursun verilme amacını gördüğümde oldukça mantıklı buldum çünkü kültür-sanat faaliyetlerine bir lisans öğrencisi olarak bütçe ayırmak zaman zaman çok zorlayıcı oluyor ve bir kurum veya kuruluştan burs alıyor olsaydım çok daha rahat hareket edebilirdim.

Ülkemizde birçok öğrenci mevcut eğitim sistemi dolayısıyla üniversite yıllarına yeterli entelektüel birikime sahip olarak başlayamıyor ve ben de bu öğrencilerden biriyim. Entelektüel birikimimi geliştirmek adına Kumbaravan bursunun bana büyük bir fayda sağlayacağına inanıyorum.

Emine Ülkü

Emine Ülkü

@emineulku89
İst. Yeni Yüzyıl Üni. - Mütercim Tercü.

Merhaba. Hepimizin bildiği gibi, ülkemizde kültür ve sanat etkinlikleri, diğer ülkelere nazaran çok daha az yapılıyor. Yapıldığı zaman da ücretleri maalesef ki çok yüksek olabiliyor. Biz de öğrenciyiz ve haliyle kendimize bir şeyler katmak, kendimizi geliştirmek istiyoruz. Ama maalesef, yaşamsal ihtiyaçlarımızı karşıladıktan sonra kültür ve sanata ayıracak bütçeyi bulamıyoruz. Kimilerimizin ailesinin maddi durumu olmuyor, kimimiz part time çalışıyor ama o maaşla ailesine yardım ediyor, kimimiz iş bile bulamıyor. İşte maalesef ben de bunlardan biriyim. Bence kültür ve sanat da yaşamsal bir ihtiyaç ve kendini geliştirmek sadece üniversite bitirmekle olmuyor. Ben de kendimi kültür ve sanat alanında geliştirmek istediğim için ve maalesef çoğu öğrenci gibi buna bütçe ayıramadığım için bu bursa başvuruyorum. İlginize teşekkür ederim.

Uzay Akkaya

Uzay Akkaya

@uzayakkaya
Anadolu Üni. - Sosyoloji

Anadolu’nun asıl sorununun toplum ve tarım olduğunu fark ettim ve kendimi keşfetme yolculuğumda toplumbilimi okumaya karar verdim. Açıköğretim sayesinde benliğimi tamamlamam için yeterli zamanı elde edebildim ve sosyoloji lisansımın yanı sıra tiyatro eğitimi almaya başlayacağım. 

Toplumun, sorunun kaynağı olmasına rağmen çözümün en büyük parçası olduğunu biliyorum ve topluma inat, toplum için anlayışıyla sahnede savaşım vermek istiyorum. Mustafa Kemal Atatürk’ün “Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.” sözünü ilke edinmiş biri olarak, bireysel çabamın yanında sizin desteğinizi görmek beni mutlu edecektir. Saygılarımla,

Don`t copy text!
Whatsapp Hattı
Whatsapp Hattı